Η εμμηνόπαυση αποτελεί μία καθοριστική για την υγεία της γυναίκας χρονική περίοδος. Η ελάττωση των οιστρογόνων σηματοδοτεί μία βιοχημική αλληλουχία αντιδράσεων στον γυναικείο οργανισμό με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους και την συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Οι ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν αυτή την περίοδο, οδηγούν επίσης σε διαταραχές ύπνου και αυξημένη εφίδρωση, τα οποία συμβάλλουν στην προσθήκη βάρους. Η αναμενόμενη μείωση του μεταβολισμού λόγω της γήρανσης και της απώλειας μυικής μάζας επίσης συνηγορούν σε αυξημένα επίπεδα βάρους και λιπώδους ιστού.

Το μητρικό γάλα είναι η ιδανική τροφή για τα βρέφη. Ο θηλασμός συγκεντρώνει τα περισσότερα πλεονεκτήματα από κάθε άλλο εναλλακτικό τρόπο σίτισης του βρέφους. Ο θηλασμός περιορίζει την βρεφική νοσηρότητα και θνησιμότητα. Η διατροφή της μητέρας επηρεάζει την ποιότητα και την σύσταση του μητρικού γάλακτος.

Αν ξεχνάτε κάποιο προγραμματισμένο σας ραντεβού, αν δε θυμάστε που αφήσατε τα κλειδιά σας, ή βρίσκεστε μπροστά σε ένα ανοιχτό ψυγείο, χωρίς να θυμάστε τι θέλατε, είναι σίγουρα κάτι ενοχλητικό! Έρευνες συσχετίζουν την μνήμη με την διατροφή. Θρεπτικά συστατικά που κατά καιρούς έχουν συνδεθεί με τη διατήρηση της μνήμης είναι οι βιταμίνες C,  Β12, Β6, Ε, η θειαμίνη, ο σίδηρος, τα ω-3 λιπαρά οξέα καθώς και ορισμένα από τα απαραίτητα αμινοξέα.

Πέφτει η θερμοκρασία και οι θρεπτικές απαιτήσεις ανεβαίνουν! Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας, αλλα και να διατηρούμε τα σωστά κιλά.  Το μυστικό είναι να επιλέγουμε πάντα εποχιακά τρόφιμα, καθώς η φύση έχει μεριμνήσει και για αυτό. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή την εποχή τα περισσότερα λαχανικά και φρούτα ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού προσφέροντας πλήθος θρεπτικών συστατικών.