Μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη, αν τρώμε λιγότερο junk food? Ναι! Ο πλανήτης μας, τρέφεται … όπως τρεφόμαστε και εμείς. Είναι αλληλένδετες οι έννοιες Διατροφή – άνθρωπος – περιβάλλον. 

Οι βιταμίνες ανήκουν στα μικροθρεπτικά συστατικά και αποτελούν θεμέλιο λίθο στην ανθρώπινη υγεία. Τις προσλαμβάνουμε μέσω της τροφής και οι ανάγκες διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο και την ηλικία. Η σύγχρονη γυναίκα έχει υψηλές θρεπτικές ανάγκες, ώστε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της καθημερινότητας με υγεία, ευεξία και αντοχές.  Μία ισορροπημένη υγιεινή διατροφή είναι βασική προϋπόθεση για την κάλυψή τους, επομένως οι περισσότερες γυναίκες μπορούν να πάρουν όλες τις βιταμίνες που χρειάζονται, κάνοντας έξυπνες επιλογές τροφίμων. Ωστόσο, κάποιες ίσως χρειαστούν και συμπληρώματα.

Η απόλαυση του φαγητού είναι απαραίτητο συστατικό στην καθημερινότητά μας και συμβάλλει στην ποιότητα της ζωής μας. Ο τρόπος που τρώμε επηρεάζει την γευστική ικανοποίηση αλλά και τη διαδικασία της πέψης. Αναμφίβολα με τους γρήγορους ρυθμούς της εποχής μας, οι περισσότεροι τρώνε γρήγορα και σε ακατάλληλο περιβάλλον.

Ακούγοντας τη λέξη ‘αντιοξειδωτικά’ ή ‘ αντιοξειδωτική δίαιτα’, το μυαλό μας πηγαίνει σε κάτι πολύ υγιεινό και … πολύ ‘μαγικό’! Πράγματι, η επιστημονική βιβλιογραφία έχει αναρίθμητες αναφορές στα οφέλη των αντιοξειδωτικών στην υγεία μας. Φαίνεται ότι αυτά τα πολυσυζητημένα αντιοξειδωτικά τα κάνουν όλα: προάγουν την υγεία, ενισχύουν το ανοσοποιητικό, μειώνουν τις φλεγμονές, μας αδυνατίζουν και μας ομορφαίνουν! Αυτό, όμως που μας μαγνητίζει ακόμη περισσότερο , είναι η δράση των αντιοξειδωτικών στην εμφάνισή μας, αφού ξέρουμε πολύ καλά ότι τα αντιοξειδωτικά καθυστερούν την γήρανση!

Όλη η αλήθεια για τα «καλά» και τα «κακά» λιπαρά στη διατροφή. Δεν πρέπει να τα βγάλουμε από τη διατροφή μας. Απλώς να τα αναγνωρίζουμε και να προτιμάμε αυτά που μας κάνουν καλό.

Καθώς διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής, τα νηστίσιμα ή αλλιώς σαρακοστιανα έχουν την τιμητική τους μαζί με τις ερωτήσεις των ενδιαφερομένων αν παχαίνουν τα θαλασσινά ή αν ανεβάζουν την χοληστερόλη οι γαρίδες… Οι μελέτες των τελευταίων ετών μόνο θετικά έχουν να δείξουν σχετικά με την νηστεία και την υγεία μας.

Η δίαιτα ή ή διατροφή που έχεις ξεκινήσει, φυσικά και πρέπει να συνεχίσει εν μέσω καραντίνας. Επίσης, μπορεί τώρα να είναι μία καλή ευκαιρία για να ξεκινήσεις ένα πρόγραμμα διατροφής για να χάσεις κιλά τώρα που βρίσκεσαι στο σπίτι.

Η εμμηνόπαυση αποτελεί μία καθοριστική για την υγεία της γυναίκας χρονική περίοδος. Η ελάττωση των οιστρογόνων σηματοδοτεί μία βιοχημική αλληλουχία αντιδράσεων στον γυναικείο οργανισμό με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους και την συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Οι ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν αυτή την περίοδο, οδηγούν επίσης σε διαταραχές ύπνου και αυξημένη εφίδρωση, τα οποία συμβάλλουν στην προσθήκη βάρους. Η αναμενόμενη μείωση του μεταβολισμού λόγω της γήρανσης και της απώλειας μυικής μάζας επίσης συνηγορούν σε αυξημένα επίπεδα βάρους και λιπώδους ιστού.


Ηρεμία και .. ευτυχία μέσω της Διατροφής: Γίνεται?Ένα γλυκό χαμόγελο σε συνδυασμό με θετική σκέψη και αισιόδοξη στάση ζωής προκαλούν καλή διάθεση και οδηγούν στην ευτυχία. Και που κολλάει τώρα η διατροφή?

Αν ξεχνάτε κάποιο προγραμματισμένο σας ραντεβού, αν δε θυμάστε που αφήσατε τα κλειδιά σας, ή βρίσκεστε μπροστά σε ένα ανοιχτό ψυγείο, χωρίς να θυμάστε τι θέλατε, είναι σίγουρα κάτι ενοχλητικό! Έρευνες συσχετίζουν την μνήμη με την διατροφή. Θρεπτικά συστατικά που κατά καιρούς έχουν συνδεθεί με τη διατήρηση της μνήμης είναι οι βιταμίνες C,  Β12, Β6, Ε, η θειαμίνη, ο σίδηρος, τα ω-3 λιπαρά οξέα καθώς και ορισμένα από τα απαραίτητα αμινοξέα.